Jeroen Rongen
Projectmanager sport

Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden en iedere overeenkomst waarop deze wordt toegepast, verstaan wij onder:
1.1 Jeroen Rongen: (Jeroen Rongen, Vloetweg 5, 5815 AR Merselo) De gebruiker van deze algemene voorwaarden, hierna te noemen: Opdrachtnemer;
1.2 Opdrachtgever: de (rechts)persoon die aan Opdrachtnemer de opdracht heeft verstrekt.
1.3 Overeenkomst: De overeenkomst tussen de Opdrachtgever en Opdrachtnemer;
1.4 Project: De door opdrachtnemer georganiseerde of verzorgde activiteit met een periodiek karakter, zoals vermeld op de website en/ of benoemd in de overeenkomst;
1.5 Event: De door opdrachtnemer georganiseerde of verzorgde activiteit met een eenmalig karakter, zoals vermeld op de website en/ of benoemd in de overeenkomst;
1.6 Datum, locatie & tijdstip: De datum, locatie en het tijdstip waarop de, volgens de overeenkomst, door Opdrachtnemer georganiseerde activiteit zal plaatsvinden;
1.7 Derden: Iedere andere partij die alleen of in groepsverband door Opdrachtnemer is ingeschakeld tot het verzorgen van, een gedeelte van, de activiteit.

Artikel 2 – Toepasselijkheid
2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle verbintenissen, voortkomend uit een overeenkomst tussen Opdrachtnemer enerzijds en de Opdrachtgever anderzijds. De door de Opdrachtgever gehanteerde voorwaarden zijn daarbij ondergeschikt aan de voorwaarden van Opdrachtnemer, tenzij anders vermeld in de overeenkomst;
2.2 Deze Algemene Voorwaarden gelden eveneens voor derden en hulpverleners die voor de activiteit zijn ingeschakeld;
2.3 Afwijkende voorwaarden van Opdrachtnemer zijn uitsluitend van toepassing wanneer deze vermeld zijn in de overeenkomst;
2.4 Afwijkende voorwaarden van Opdrachtgever zijn uitsluitend van toepassing wanneer deze schriftelijk zijn bevestigd;
2.5 Door het tekenen van een overeenkomst gaat de Opdrachtgever akkoord met deze Algemene Voorwaarden.

Artikel 3 – Offertes, totstandkoming en inhoud van overeenkomsten
3.1 De Opdrachtnemer stuurt, na persoonlijk contact, een voorstel die binnen 14 dagen geretourneerd moet worden. Alle door Opdrachtnemer aangeleverde voorstellen zijn vrijblijvend, tenzij nadrukkelijk anders vermeld;
3.2 De Opdrachtnemer stuurt, na persoonlijke contact over het voorstel, een offerte die binnen 14 dagen ondertekend geretourneerd moet worden. Alle door Opdrachtnemer aangeleverde offertes zijn vrijblijvend, tenzij nadrukkelijk anders vermeld;
3.3 Vanaf het moment dat Opdrachtnemer met een bevestigde offerte aan de slag gaat, zijn er mogelijk wijzigings- of annuleringskosten aan verbonden;
3.4 Nadat de Opdrachtnemer van de Opdrachtgever een bevestigde offerte heeft ontvangen, ontvangt de Opdrachtgever een opdrachtbevestiging ter informatie. Hierna is de overeenkomst tot stand gekomen;
3.5 Opdrachtgever is, na het aangaan van een overeenkomst met Opdrachtnemer, hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit deze overeenkomst voortvloeien;
3.6 De genoemde prijzen in samengestelde offertes gelden uitsluitend wanneer deze offerte geheel geaccepteerd wordt. Als de Opdrachtgever een gedeelte van de offerte akkoord geeft, volgt een nieuwe offerte. Daarin zijn prijswijzigingen mogelijk;
3.7 De genoemde prijzen in samengestelde offertes zijn niet automatisch geldig voor toekomstige activiteiten.

Artikel 4 – Uitvoering
4.1 De Opdrachtgever verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst, of zo spoedig mogelijk daarna, alle gegevens betreffende alle factoren die nodig zijn voor een goed organisatie of verzorging van de overeengekomen activiteit;
4.2 De Opdrachtnemer zal iedere overeenkomst naar beste kunnen uitvoeren en is bevoegd om, indien nodig, derden in te schakelen voor een juiste uitvoering van de overeengekomen activiteit.
4.3 De uitvoering van een overeenkomst gebeurd op basis van de, op het moment van aangaan van de overeenkomst, geldende omstandigheden. Eveneens, voor zover afhankelijk van prestaties van derden, de door derden verstrekte gegevens aan Opdrachtnemer;
4.4 De Opdrachtgever wordt geacht om alle informatie die nodig is voor een correctie uitvoering van een overeenkomst te verstrekken;
4.5 De Opdrachtgever wordt geacht zelf het benodigde aantal vrijwilligers te regelen die noodzakelijk zijn voor een goed verloop van de uitvoering.

Artikel 5 – Reiskosten
5.1 De Opdrachtnemer brengt €0,26 p/km in rekening bij de Opdrachtgever.

Artikel 6 – Wijzigingen en Aanvullingen
6.1 Indien tijdens de uitvoering van een overeenkomst wijzigingen van het oorspronkelijke plan noodzakelijk zijn, is Opdrachtnemer gerechtigd om deze wijzigingen door te voeren zonder dat daar van te voren toestemming van de Opdrachtgever is vereist. Voor zover deze wijzigingen meerwerk ten gevolgen hebben, zal dit bij de Opdrachtgever in rekening worden gebracht middels een aparte factuur;
6.2 Wijzigingen in onderdelen van een activiteit op verzoek van de Opdrachtgever, zullen door Opdrachtnemer voor zover mogelijk worden uitgevoerd. Wijzigingen op verzoek van de Opdrachtgever worden alleen uitgevoerd wanneer deze tijdig schriftelijk aan  Opdrachtnemer worden doorgegeven. Dit geschied uiterlijk 14 dagen voor de datum van de activiteit. Voor zover deze wijzigingen meerwerk ten gevolgen hebben, zal dit bij de Opdrachtgever in rekening worden gebracht middels een aparte factuur.

Artikel 7 – Aansprakelijkheid van Opdrachtnemer
7.1 Wanneer Opdrachtnemer voor de, ten gevolge van de uitvoering van de overeenkomst, bij Opdrachtgever geleden schade aansprakelijk mocht zijn, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het met de uitvoering van de overeenkomst aan Opdrachtgever in rekening gebrachte en betaalde bedrag. Dit vervalt bij een door de verzekeringsmaatschappij van Opdrachtnemer uit te keren totaal;
7.2 Nalatigheid aan de zijde van Opdrachtgever (bijvoorbeeld het niet opvolgen van aanwijzingen van Opdrachtnemer), het niet correct of tijdig nakomen van de overeenkomst of bij onvolledigheid door Opdrachtgever aangaande informatie waarvan Opdrachtgever behoort te begrijpen dat zij Opdrachtnemer daarvan voorafgaand aan de uitvoering van de overeenkomst van in kennis had moeten stellen, sluit iedere vorm van aansprakelijkheid van Opdrachtnemer uit;
7.3 Opdrachtnemer kan door de Opdrachtgever (inclusief de namens de Opdrachtgever deelnemende personen) op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld of gehouden voor schade aan persoonlijke eigendommen of verlies daarvan;
7.4 Annulering door Opdrachtnemer maakt Opdrachtnemer naar Opdrachtgever op geen enkele wijze schadeplichtig. Zodra Opdrachtnemer kennis heeft van dat de geplande en overeengekomen overeenkomst geen of respectievelijk deels geen doorgang kan vinden, is de Opdrachtnemer verplicht om Opdrachtgever daarover te informeren (al dan niet vergezeld met een alternatieve aanbieding). In geval dat de Opdrachtgever van deze alternatieve aanbieding afziet, is de Opdrachtnemer gehouden de ontvangen bedragen terstond aan de Opdrachtgever terug te betalen, tenzij wanneer in de overeenkomst een alternatief aanbod aangeboden is waarmee de Opdrachtgever akkoord is gegaan.

Artikel 8 – Aansprakelijkheid van de Opdrachtgever
8.1 De door de Opdrachtnemer beschikbaar gestelde materialen ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst, dienen door de Opdrachtgever (en deelnemers) na afloop van de activiteit in dezelfde staat te worden geretourneerd. Eventuele schade dient door de Opdrachtgever aan de Opdrachtnemer te worden vergoed;
8.2 Deelname aan de door Opdrachtnemer georganiseerde en verzorgde activiteiten, geschied op eigen risico. Wanneer een overeenkomst door de Opdrachtgever met de Opdrachtnemer wordt aangegaan, accepteert de Opdrachtgever zijn/ haar eigen risico;
8.3 De Opdrachtgever (en eventuele deelnemers) zijn verplicht om tijdens de uitvoering van een activiteit alle aanwijzingen van de Opdrachtnemer op te volgen. Opdrachtnemer kan bij weigering van het opvolgen van aanwijzingen door de Opdrachtgever (en eventuele deelnemers) op ieder willekeurig moment besluiten om de uitvoering van de activiteit te staken, zonder dat dit aan de zijde van de Opdrachtgever enig recht op restitutie van betaalde bedragen of schadevergoeding ten gevolge heeft;
8.4 De Opdrachtgever zorgt ten alle tijden voor een veilige omgeving waar de activiteit plaatsvindt;
8.5 De Opdrachtgever zorgt ten alle tijden tijdig voor eventueel benodigde vergunningen;
8.6 De Opdrachtgever zorgt ten alle tijden voor een veilige werkplek voor de Opdrachtnemer. Wanneer de Opdrachtnemer constateert dat de werkomgeving niet voldoende veilig is, blijft de
Opdrachtnemer gerechtigd om de werkzaamheden te staken en de overeenkomst te ontbinden. Tevens is de Opdrachtnemer gerechtigd om de schade, die zij heeft geleden, te vorderen.

Artikel 9 – Overmacht
9.1 Wanneer de Opdrachtnemer vanwege overmacht niet aan de verplichtingen richting de Opdrachtgever kan voldoen, worden die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachtstoestand. Onder overmacht wordt verstaan: Abnormale en onvoorziene omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen, ondanks alle voorzorgsmaatregelen, niet konden worden vermeden.
9.2 Wanneer de overmachtstoestand drie maanden of langere heeft geduurd, hebben beide partijen het recht om de overeenkomst schriftelijk te ontbinden;
9.3 De Opdrachtnemer heeft het recht om te zorgen voor een toereikende, vervangede prestatie indien een overeenkomst als gevolg van onvoorziene omstandigheden geheel of gedeeltelijk niet kan worden uitgevoerd. De Opdrachtnemer is verplicht om de Opdrachtgever op de hoogte te stellen van dergelijke omstandigheden zodra deze bekend zijn;
9.4 Wanneer de uitvoering van een overeenkomst blijvend onmogelijk zal zijn door de Opdrachtnemer wegens overmacht, zullen er geen kosten worden doorberekend aan de Opdrachtgever;
9.5 Beide partijen zullen elkaar te allen tijden zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen in het geval van een overmachtssituatie;
9.6 Wanneer de Opdrachtgever ten zijde van de uitvoering van de overeenkomst nalatig blijkt gebleken in het verstrekken van cruciale informatie m.b.t. de organisatie of verzorging van de activiteit, is de Opdrachtnemer gerechtigd om de activiteit per direct te stoppen;
9.7 Wanneer een activiteit niet kan plaatsvinden vanwege weersomstandigheden, kan in de meeste gevallen de activiteiten op een andere datum (in overeenstemming met de Opdrachtnemer) plaatsvinden. Als in de overeenkomst bepaald is dat er bij bepaalde weersomstandigheden gekozen wordt voor een alternatief programma, zal deze op de overeengekomen datum plaatsvinden. Bij overmacht vanwege bepaalde weersomstandigheden of andere belangrijke omstandigheden, is er in geen enkel van sprake van restitutie van reeds betaalde gelden of (gedeeltelijke) annulering.

Artikel 10 – Annulering door de Opdrachtgever
10.1 Annulering door de Opdrachtgever dient schriftelijk kenbaar te worden gemaakt. Alléén wanneer de annulering schriftelijk en getekend wordt aangeleverd en in het bezit is van de Opdrachtnemer, is er sprake van annulering. Bij opschorting of annulering door de Opdrachtgever aan de Opdrachtnemer, zullen de volgende kosten in rekening worden gebracht:
• In geval van annulering tot 3 maanden voor aanvang van de activiteit 25% van het offertebedrag.
• In geval van annulering tot 2 maanden voor aanvang van de activiteit: 50% van het offertebedrag.
• In geval van annulering tot 1 maand voor aanvang van de activiteit: 75% van het offertebedrag.
• In geval van annulering tot 2 weken voor aanvang van de activiteit: 100% van het offertebedrag;
10.2 Wanneer de Opdrachtgever de activiteit uitstelt wordt dit gezien als annulering, tenzij in onderlinge overeenstemming met de Opdrachtnemer een nieuwe datum wordt vastgesteld waarop de activiteit doorgang kan vinden en er overeenstemming is ten aanzien van de eventuele gemaakte extra kosten;
10.3 Wanneer de uitvoering van de overeenkomst door de Opdrachtgever is vertraagd, heeft de Opdrachtnemer het recht om de extra tijd naar rato van de overeengekomen uurprijs aan de Opdrachtgever in rekening te brengen of de activiteit in te korten zonder dat de Opdrachtgever het recht behoud op enige vorm van restitutie.

Artikel 11 – Prijzen
11.1 Tenzij anders vermeld zijn alle prijzen exclusief 21% B.T.W. en in Euro’s. De Opdrachtnemer neemt  deel aan de kleine ondernemersregeling (KOR). Wanneer een B.T.W.-factuur is gewenst, kan deze zonder meer worden verstrekt.

Artikel 12 – Betaling
12.1 Verstuurde facturen kennen een standaard betalingstermijn van 14 dagen en dienen altijd per overschrijving betaald te worden;
12.2 Wanneer de Opdrachtgever na het verstrijken van de betalingstermijn niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan, zal de Opdrachtnemer een herinnering sturen waarna de Opdrachtnemer het recht behoud om een gerechtelijk prijsverhoging toe te passen.

Artikel 13 – Ontbinding
13.1 Wanneer de Opdrachtgever niet behoorlijk of tijdig voldoet aan verplichtingen die voor de Opdrachtgever uit de overeenkomst voortvloeien, is de Opdrachtnemer gerechtigd om de activiteit op te schorten totdat er aan de verplichtingen zijn voldaan;
13.2 In geval van faillissement, (voorlopige) surseance van betaling, stillegging of liquidatie van het bedrijf van de Opdrachtgever, worden alle lopende overeenkomsten met de Opdrachtgever ontbonden. Tenzij de Opdrachtgever uiterlijk 30 dagen voor aanvang van de activiteit het volledige eindbedrag van de factuur heef betaald aan de Opdrachtnemer.

Artikel 14 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
14.1 Op deze Algemene Voorwaarden en alle overeenkomsten tussen de Opdrachtgever en Opdrachtnemer is het Nederlandse Recht van toepassing;
14.2 Alle geschillen die ontstaan naar aanleiding van, of voortvloeien uit, een met de Opdrachtnemer gesloten overeenkomst, worden naar keuze van de Opdrachtnemer berecht door de bevoegde recht in het arrondissement. Onder exclusieve toepassing van het Nederlandse Recht.

Artikel 15 – Copyright en Portretrecht
15.1 Op alle door de Opdrachtnemer geplaatste teksten en foto’s geldt het copyright van de Opdrachtnemer. Het is niet toegestaan om foto’s of teksten van de webpagina of sociale media kanalen van de Opdrachtnemer te gebruiken of te kopiëren;
15.2 Bij een door de Opdrachtnemer verzorgde of georganiseerde activiteit wordt foto- en videomateriaal gemaakt. Wanneer de Opdrachtgever (of een deelnemers van de activiteit) niet wenst gefotografeerd of gefilmd te worden, moet dit van te voren kenbaar zijn gemaakt bij de Opdrachtnemer;
15.3 Aan de door de Opdrachtgever gebruikte foto’s en video’s kunnen geen rechten worden ontleend.

Artikel 16 – Eigendomsvoorbehoud
16.1 Alle geleverde documenten, zowel digitaal of hardcopy, als gehuurde materialen blijven ten alle tijden eigendom van de Opdrachtnemer, ongeacht de duur van de overeenkomst. Wanneer de opdrachtgever zich opzettelijk het gehuurde toe-eigent, is er sprake van verduistering. De overeenkomst wordt door het niet tijdig retourneren van het gehuurde niet verlengd, daarbij ligt het risico volledig bij de Opdrachtgever.

28 december 2022

 
 
 
E-mailen
Bellen